Ik wil jullie even meegeven dat je op de foto's van de galerij klikken kan, dan zie je de foto's in een groter formaat. Je ziet ik leer ook nog alle dagen bij met aan onze site van Uize Maxx te werken.

We gaan weer de hort op.  Na ja, eerst Uize Maxx te hebben laten repareren. Nu ging het over de mof van de intercooler,  die kan losraken van het smoorklephuis, er moest gewoon een andere klemband op.

We gaan richting Holten- Holten is een dorp in de landstreek Salland en behoort sinds 2001 tot de gemeente Rijssen-Holten. Daarvoor was Holten een zelfstandige gemeente en ligt in de provincie Overijssel.

Camperplaats Holten ook wel Lookerland- Holten genoemd.

22-03-2018

We hebben een goede rit gehad tot daar en werden verwelkomt door Kristel en Wietze. Nog een jong koppeltje. Ze zijn nog met veel werken bezig aan hun camperplaats. Eerst onze inwendige mens versterken en dan even de lucht op. Richting het centrum leuk dorpje waar alles is wat je nodig hebt.

Holten: 23-03-2018.

We zijn zoals ze zeggen de Sallandse Heuvelrug op gefietst. Hele mooie natuur met fijne fietspaden. Maar wat hebben de bossen hier geleden van de laatste storm ongelooflijk wat hier allemaal kapot gewaaid is. Maar van de korhoenders nog géén enkele gezien. Zou ook niet zo makkelijk zijn zei Kristel. Maar ik heb een foto geleend zodat jullie ook weten wat dieren het zijn.

Het internet is hier maar een zwakke bedoening, gisterenavond geen internet, even opbellen géén probleem we gaan kijken vriendelijk zijn ze wel, na een hele tijd internet, vanmiddag toen we terugkwamen van het fietsen, weeral geen internet en als er iets is wat ik haat is, dat er niets goed gaat. Ook de trein raast dag en nacht voorbij met behoorlijke herrie ook in de nacht dan ook nog eens een rotonde, maar dat zie je niet op de site van de camperplaats hé.

Dus even kijken waar we naartoe kunnen, en ja we gaan vertrekken fietsen inladen en wegwezen. Het gaat steeds beter en sneller dat zo wegrijden.

Aangekomen op de boerderij: De Kolke- Camperplaats Voorst gelegen in Voorst provincie Gelderland.

Corrie en Albert kwamen ons dadelijk verwelkomen, er is een hele leuke landwinkel, met zelfgemaakte producten van honing tot jam enz. eigen vlees. Douglas heeft een potje honing en ja zelf gemaakt ijs meegenomen. Voor de rest echt een boerenplaats géén luxe maar dat is geen enkel probleem we hebben zelf alles bij hé in Uize Maxx. In de avonduren kwam er nog een MH, twee meiden die naast ons gestaan hadden in Hattem dat is de eerste keer dat we dezelfde mensen gezien hebben even een leuke babbel en dan terug ieder in zijn eigen huisje.

24-03-2018.

Heerlijke goedemorgen, hier wordt je dus echt gewekt door het fluiten van de vogeltjes. Dat vind je niet veel meer. Eerst de koffie dan de fietsen eruit halen en eens naar het dorpje fietsen, want te voet kan ook maar we sparen onze voetjes nog even.  Onze buren zeiden ook goedemorgen.

Namiddag een mooi ritje gefietst. Langs de ruïne van De Nijenbeek. Zicht vanaf het fietspad.

Dit was aan de ruïne. Een stukje te voet. Gelegen op landgoed De Poll in Voorst, is een prachtig voorbeeld van ongeschonden ruïne. De historische overblijfselen vormen een onlosmakelijke eenheid met het omringende IJssellandschap.

Verder fietsen we door een prachtig natuurgebied.

Waar we voorbij de Snenge in Bussloo komen. Diverse zandstranden wat volgens ons in de zomer overvol zal zijn. Je mag er iedere dag komen van van zonsopgang tot zonsondergang en gratis dat zie je niet veel meer.

Moe maar voldaan terug naar Uize Maxx. Even rust en dan aan het avondeten beginnen. Wat een rust vind je hier ongelooflijk alleen de vogels en af en toe een boer op het veld.

25-3-2018.

Allez, ze mogen stoppen met die stomme klok steeds om te laten zetten. Hier heeft het gevroren alles is mooi gerijmd. Dan gaat het later vertrekken worden met onze vrienden.  Ik heb de valling van Douglas overgenomen,  dan maar tamponnetjes in de neus, grapje hé. Toch de fiets op, met zo een mooi weer zijn we richting Zutphen gefietst langs water en weilanden. Even een halte gehouden aan de haven.

Buiten heb ik minder last van de valling dan binnen. We zijn rond Zutphen gefietst niet door het centrum. Komen we nog eens terug naar toe is wel de moeite.

Stilaan aan het avondeten beginnen. En dan weer op tijd naar bed, is goed voor de snellere genezing.

26-03-2018.

Na het ontbijt is Douglas naar de apotheek en de bakker voor vanmiddag gewandeld. Op dit moment hangt er een dikke mist over de velden. Maar géén vicks hier in het dorp jammer, maar in deze tijd ongelooflijk. Een beetje koorts dus mooi binnen gebleven. Het waren hier echt fijne dagen ook al waren we beiden niet in ons goede doen.

Alles mooi in de garage gezet, opgeruimd en de keuken in, gelukkig had ik voorbereid eten mee, want zonder eten gaat het ook niet goed hé. Wordt je alleen maar onnozeler van. Gaan afrekenen bij Corrie en ze het beste toegewenst.

27-03-2018.

We gaan vertrekken, maar niet naar Gorinchem dachten we deze week, wegens werken zouden er dagen geen stroom en internet zijn stond op hun website en was niet op de camperplaats app. te lezen ook stom.  Gelukkig hebben we het op tijd gezien. Dan hebben we gekozen voor: Boerenterras de Groot in Giessenburg.  Giessenburg is een dorp in de gemeente Giessenlanden, in de Nederlandse provincie Zuid-Holland. Dit was een vluggertje, amai géén internet, ik had weken op voorhand gemaild en zou géén probleem zijn. Probeer vanavond nog eens zeiden ze, ja mooi niet, wegwezen.

Snel even opgebeld naar Gorinchem en ja ze waren klaar we mochten komen dus even verder met Uize Maxx. Snel nog de boodschappen uitgehaald en warempel eindelijk vicks. Het houd hardnekkig aan de keelpijn en verkoudheid.

Camperplaats De Punt.

We hebben vandaag veel in Uize Maxx gezeten maar het is het waard we staan nu mooi aan de haven. Wel een heel erg smalle weg ernaar toe. Een kleine wandeling naar het centrum gedaan, daarna een plensregen over ons heen, gelukkig hadden we de paraplu meegenomen.

28-03-2018.

Goedemorgen het is mooi zo te zien buiten de boten varen al op en neer en ik blaf op het ritme mee. We gaan toch proberen een tochtje te doen, is nog steeds beter dan te voet. We fietsen langs de Merwede rivier waar we aan de overkant Slot Loevestein zien liggen wat aan de Waal ligt. Slot Loevestein ligt op een unieke plek. Waar Maas en Waal samenkomen en Gelderland, Brabant en Zuid-Holland elkaar raken. Je kan er vanaf Gorinchem met de watertaxi naartoe om gaan te bezoeken. Wat wij niet gedaan hebben vinden het nogal prijzig samen.

Hier kwamen we voorbij, Fort Vuren een van de gezelligste forten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie ze hebben er een B&B van gemaakt je kan dus in die bunkers gaan slapen. Maar ook heerlijk gaan dineren.

Je kijkt je ogen uit, overal water en nog eens water ongelooflijk dat kost enorm veel mankracht om dat te beheren en onder controle te houden. Stilaan fietsen we via de bakker terug naar Uize Maxx zodat we voor de regen terug zijn en dat is ons aardig gelukt. Dat hebben we gehad en niemand neemt ons dat nog af. Ik neem na het eten wel platte rust dat vraagt mijn lijf.

Oeps namiddag een tijdje zonder stroom en internet de Nederlandse keuring moest gedaan worden maar verliep uiteindelijk toch vlotjes. En ja het giet buiten maar er is genoeg te zien voor ons en achter ons. Met het lawaai erbij genomen dat in de nacht erger is dan overdag.

29-03-2018.

We hebben besloten hier te vertrekken en we zijn niet alleen de buren gaan ook wegens teveel lawaai van de dieselmotoren van de schepen die ze in de nacht laten draaien. Eerst alles opruimen, een heerlijk douche en weg zijn wij. De camperplaats loopt leeg. We rijden richting Noord-Brabant. Naar het dorpje Wijk en Aalburg.

Camperplaats Wijk en Aalburg- Bakkerij Hardeman.

We zijn de eerste want er zijn maar een paar plekjes. Hier wordt alles zelf bereid op biologische wijze brood en gebak gebakken, in het winkeltje allerlei biologische producten tot fruit en groenten. Kunstwerken zijn het zie wat een juweeltjes hier liggen deze foto's zijn van buiten naar binnen getrokken vandaar een beetje schijn van het glas. En ze smaken ook nog heel lekker. Het volkorenbrood is ook heerlijk om te eten.  En daarmee is het 2 de plekje ook volzet. We hebben alles wat we nodig hebben, en de zon schijnt.

Na de broodjes te hebben opgegeten, wandelen we rechts een paar honderd meter tegen de Heusdensch kanaal omhoog een zijtak van de Bergsche Maas. Ook een heel klein leuk centrum met zelfs een Hema, Emté, Action, enz.

Een ding weten we zeker, dat het hier vannacht rustig is.

30-03-2018.

En warempel heerlijk geslapen op het hoesten na. Het word een mooie dag, dus we gaan zo dadelijk de vélo op. Wel eraan denken dat we alles gaan binnenhalen, want hier zijn met de Paasdagen alle winkels dicht. We fietsen naar het dorpje Heusden in Nederland hé, wel frisjes maar heerlijk langs het water.

Wat wonen er hier nog vele gelovige mensen die op goede vrijdag samen naar de kerk gaan, was file in het dorpje we konden zelfs met de vélo er niet voorbij. Dus iedereen eerst voorbij laten gaan.

Na de afwas hebben we nog een kleine toer gedaan hier in de omgeving, echt mooi en rustig. Vandaag eten we lekkere verse roze zalm met ajuinsaus en gekookte aardappelen. Dat is onze vastenmenu. Daarna hebben we nog even buiten uit de wind gezeten en nu lekker lui de zetel op.

31-03-2018.

Alweer de laatste dag van de maand. Een heerlijk nacht ben de slapeloze uren aan het inhalen wat ook niet kan natuurlijk maar het gevoel is er en dat is ook al veel. Vandaag gaan we naar Woudrichem. Woudrichem maakt met Loevestein en Gorinchem deel uit van de Vesting3hoek.

De molen net hierboven, mag je alleen doorrijden met een hoogte van 3.90 m ze staat met een deel over de straat en is nog in werking. Het fietspad liep weer over de dijk, met mooie vergezichten. Het was echt een heerlijk fietsweertje en nog niet te druk.

01-04-2018.

Goedemorgen op de eerste Paasdag. Een lekker ontbijtje en dan Douglas vangen, want ja het is de eerste april en het is me gelukt zoals ieder jaar! Vandaag gaan wij er eens een luierdag van maken. En dat klopt als een zwerende vinger zit nog in de pyjama moet kunnen, we hebben ook veel gefietst en dat met een half lijf. We hebben het hele rijk voor ons alleen, zelfs de eigenaars zijn komen zeggen dat ze weg zijn tot maandagavond. Heerlijk. In de vooravond een Duits koppeltje wat nog is aangekomen.

02-04-2018.

Opstaan zeggen we, maar niet veel zin erin, het is grijs buiten en het druppelt een beetje. Lijkt erop dat het nog een extra luierdagje word. Hier is alles vandaag nog gesloten. We zijn al bezig met ons vertrek hier voor morgen maar dat was ook zo voorzien. Goed voorbereid is zeker een feit hahahaha.

03-04-2018.

Goedemorgen, we vertrekken richting Ospel.  Naar Camperplaats De Peeldijk.  Ospel ligt in de provincie Limburg en is een kerkdorp binnen de gemeente Nederweert.  Het weer is ons goed gezind op de snelweg een regenboog foto vanuit Uize Maxx met mijn tablet moet zeggen goed gelukt.

Mooi op tijd aangekomen en Ad kwam er al aan om ons de weg te wijzen en ons verder te voorzien van de nodige uitleg. Uize Maxx kreeg een mooi plekje.

Een rustige vriendelijke man, die het goed voorheeft met zijn plekje. We hebben natuurlijk onze boodschappen onderweg al gedaan en nu eerst de broodjes opsmullen. Onze beste vrienden mogen hier ook binnen overnachten wat voor ons een leuk gegeven is. We gaan de vélo op, naar het Nationaal Park De Groote Peel.

Het was een pittige rit heel veel wind en ja die kan er natuurlijk overal aan, op die vlakte. Wel mooi en géén drupje regen gezien. Dit zijn onze nieuwe buren, mooi hé.

Onze inwendige mens ook tevreden gesteld en nu lekker luieren met de benen omhoog. Plots klop, klop op de deur. Staat mevrouw Sidonie aan de deur met ja 2 stukjes vlaai, mooi op een bordje gepresenteerd. Dat hebben we nog nergens meegemaakt, ze wilde zelfs de koffie er nog bij geven. Maar wij drinken géén koffie in de avonduren. Dikke merci voor dit mooie gebaar.

04-04-2018.

Goedemorgen wat hebben we hier heerlijk geslapen amai, dat is heel lang geleden zelfs thuis lukt me dat niet. We moeten denk ik vandaag opletten met de regenbuien zoals ze die voorspellen. We zien wel wat we doen gaan. Inderdaad viel het weer tegen vandaag heel veel wind, dat is niet echt fijn om te gaan fietsen, we zijn wel te voet naar het dorpje geweest. Zo krijg je de dag ook om hé. En eens gaan kijken naar Ad en zijn madam hun werkzaamheden voor hun grote plannen die eind deze maand open gaan. En dat gaat hun zeker lukken.

05-04-2018.

Na weer zo een zalige nacht, opstaan. Nu is het droog maar windkracht 5 dat kan al tellen zou de laatste dag zijn met zo een weer. Toch gingen we de vélo op, maar na 6 km en regen op onze appel snel terug naar Uize Maxx. Omkleden en lekker warm binnen blijven. De een doet een slaapje en de andere tokkelt op de laptop.

06-04-2018.

Goedemorgen, de zon staat aan de hemel heel ander weer dan gisteren.  Even naar het centrum om boodschappen te gaan doen. Namiddag een fijne fietsrit gedaan. Ad en Sidonie hebben hier alweer veel werk verricht op hun plekje. Een hele leuke zitbank bijgezet we hebben ze al ingewijd met een lekker wijntje.

In de middag hebben we Belgische buren erbij gekregen waarmee we een leuke babbel gehad hebben. Bij de  ingang van het natuurreservaat de  Peel verwelkomt mijnheer de uil je. Daar is ook een kabouterwandeling voor de kinderen.

Een tof ritje maar nog steeds veel wind maar gelukkig niet zo koud dan gisteren.

Op tijd terug thuis na het eten nog een poosje buiten zitten buurten met de buren. Wat een weer zeg en dit in begin van april. We gaan stilaan naar binnen nog wat leuteren en een kaartje leggen.

07-04-2018.

Wat een lucht buiten, de vogels kwetteren er lustig op los. Wij gaan de fiets op. Een ritje gedaan allemaal tussen de boerenlandschappen en de Peelvlakte.

Op de terugweg gestopt bij de echte bakker, lekkere broodjes voor vanmiddag en een halve  kroenselen vlaai meegenomen die zag er zo heerlijk uit kan je niet laten staan. De BBQ uitgehaald en heerlijk buiten gezeten en gegeten.

08-04-2018.

Het belooft een warme dag te worden, dus op tijd met onze vrienden de deur uit. Zodat we op tijd terug aan Uize Maxx zijn. Gestopt onderweg aan de winkel want hier in het dorp is alles gesloten. Ook even aan het kabouter wandelpad halt gehouden maar wandelen lukt nog niet.

Echt het maximum voor mij qua temperatuur. Vandaag ook buiten in de schaduw de BBQ aangestoken, kan toch heerlijk smaken al dat lekkers.

09-04-2018.

Goedemorgen niet  zo goed geslapen, de warmte had me te pakken, maar vandaag gelukkig een jasje frisser. Onze buren gaan allen een voor een naar huis of verder met hun tocht. We zijn al een hele rit gaan maken, veel over de zandwegen vandaag en langs het water wel rustig.

Gelukkig voor ons niet te warm, nog buiten gezeten en wat naar de dieren gekeken,  zijn 2 nieuwe mooie kippen bijgekomen, echt een mooi ras. De jaloerse geit kwam zich ook nog eens presenteren. En de fazant aan de rechterkant, kwam iedere morgen en avond aan Uize Maxx wilde je een foto maken ging mijnheer plat de grond op, dit is de beste die we hebben kunnen trekken. Nog een leuke babbel gedaan met Ad en Sidonie. Dan terug naar binnen de afwas staat nog te wachten. En daar zijn géén kabouters voor.

10-04-2018.

Vandaag is het opruim en poetsdag. We staan hier ruim dus alle ramen en deuren open en poetsen maar. Was wel eens nodig dat Uize Maxx een grote beurt kreeg van binnen. Goed dat we op tijd begonnen zijn onze Laura kwam eruit en het werd echt te warm dus buiten een plekje in de schaduw opgezocht. Ik had de pasta met alles erop en eraan al klaar gelukkig. Dus eten was snel klaar.

11-04-2018.

Snik, snik goedemorgen onze afreis dag vandaag terug naar huis. Alles is bijna klaar, het grijze water nog lozen en ja Ad was er om ons uit te zwaaien. Dat is wel fijn moest hij iets vroeger zijn bed voor uit tralalala. We hebben hem nog kunnen proficiat wensen want hij is geslaagd als: Gastheer van Nationaal Park De Groote Peel 2018. Waar hij uiteraard heel fier op is. Tot de volgnde keer. We zijn goed thuisgekomen en gaan dan maar beginnen met opnieuw plannetjes te maken zeker?