Hallo iedereen, rondje dokters gedaan, onderzoeken zijn gebeurd. Beiden toestemming om Uize Maxx goedendag te gaan zeggen. Intussen ook een andere provider onder de arm genomen. Dat is ook in orde, een knipbeurt bij de kapper Douglas heeft Uize Maxx gewassen en eens goed gesimoniseerd die was ook tevreden en beschut tegen vuil weer en weg zijn wij. Onze nieuwe stoelhoezen zijn net op tijd aangekomen alsook voor de zitbanken, ze passen perfect. Wat ziet hij er mooi uit aan de buitenkant.

Op naar de provincie Overijssel.  En wel naar Vollenhove dat is een kleine stad in het noordwesten van de Nederlandse provincie Overijssel, die sinds 1 januari 2001 deel uitmaakt van de gemeente Steenwijkerland. Waar we op de camperplaats: Akkertien op de Voorst willen gaan staan.

Na een licht ontbijtje, de koelkast nog legen, de vuilzakken buiten zetten de rest doet de buurman. Lief hé? En we zijn weg. Op een mooi uurtje aangekomen in Vollenhove. Niemand te zien je mag een plek uitkiezen, je kan kiezen gras of verhard wij kozen nu voor verhard. Een kleine wandeling over het hele park gedaan, want achter de hefboom is een camping met zwembad maar is al gesloten. Alles is goed voorzien ook voor de kleine mannen.

P.S. vergeet niet te klikken op de foto's in de galerij.

En dit zijn dan onze nieuwe hoezen van sponsen jersey voor over onze zetels en zitbanken. Ze passen heel goed, zo blijven onze mooie stoelen een beetje netjes. Want tenslotte zit je er ook te eten enz.

Vollenhove 20-10-2018.

Goedemorgen, vandaag hebben we een jarige job in Uize Maxx. Dus een mooi ontbijtje, een liedje zingen. En daarna gaan we een kleine wandeling naar het stadje maken. De telefoon staat niet stil. De receptie is hier nu maar een uur per dag open, maar ook nog niet alle dagen. Dus niet gaan fietsen want dan zien en weten we het niet hoe en wat waar moet gebeuren. Wel een mooie wandeling gedaan. Stonden ook mobilhomes niet voor ons zo dicht naast een drukke weg.

Heel toepasselijk toch????  Voor onze jarige hahahaha.

Bij het terugkomen ons gaan melden bij Ria want om 10.00 uur  is de receptie dicht tot en met dinsdag. Goede uitleg gekregen en wat boekjes. Het zwembad zijn ze aan het aanpassen zodat het ook in de winter open kan gaan. Zou fijn zijn om een paar baantjes te gaan trekken. Huisvuil gaat met een badge, je mag 5 keer gaan droppen. Nog nooit gezien met die badge kan je ook gaan douchen en naar de wc moest je dat gebruiken voor ons niet, niks verwarmd. Namiddag nog een kleine fietstocht gaan doen. Mooie streek zo te zien. Dit uitkijkpunt is gemaakt uit 2 stalen staartvleugels van een eend die onder water duikt. Het uitzicht is op het Kadoelermeer mooi vergezichten.

Vollenhove 21-10-2018.

Goedemorgen, goed geslapen. Maar ojeeeeeeeeeeee een verrekking in mijn rug bij het opnemen van mijn laptop. Verdorie dan fluit je even. Onmiddellijk ijs gelegd en mijn wonder spuitbusje gespoten reflexspray. Toch proberen blijven te bewegen. De zonsopgang vanmorgen. Zo mooi.

Na een kleine fietstocht op het gemakje, via het Zwarte meer naar Zwartsluis. Awel een leuk dorpje en een heel kleine havenplaats in de gemeente Zwartewaterland, gelegen op de plek waar het Zwarte Water en het Meppelerdiep samenkomen, maar zonder ook maar een voorziening voor de mensen die daar wonen. Iemand uit Zwartsluis wordt in het regionaal dialect een Sluziger genoemd.

Blijkt toch goed te zijn voor de pijn op de fiets, wel het zadel iets hoger laten zetten door Douglas. En de hobbels vermeden. Terug aan Uize Maxx ijs erop en nog eens goed laten inspuiten voordat de pyjama aan ging. Nieuwe buren, klop klop, hebben jullie stroom? Ja hoor. Hij overal geprobeerd niks misschien iets aan uw camper, neen hoor! Tja dan niet hé. Daarna disco ze waren ouder dan ons, zonder manieren. De volgende dag vertrokken ze zonder te betalen, ja die zijn er ook. Jammer genoeg,  gelukkig géén Belgen.

Vollenhove 22-10-2018.

Goedemorgen,  inslapen was niet zo makkelijk. Maar toch een redelijke nacht al bij al valt de pijn goed mee. Dadelijk de broek terug af en goed laten inspuiten. Vandaag gaan we naar Marknesse. De weg ernaar toe was druk maar wel een mooi  fietspad.  De terugweg is  knal door de natuur. De meeuwen vechten voor hun culinaire maaltijd vandaag. We flirten met de grens Overijssel en Flevoland. Via de Zwolsevaart door het Voosterbos, Kraggenburg, Land van Art Flevoland.

Een hele toffe rit wat was het zalig zo een mooie rustige natuur. Zelfs de neger piemeltjes doen het hier goed. In het centrum terug gekomen heerlijk verse gerookte paling gaan kopen die eet Douglas graag. Vers van de pers wel prijzig. Maar voor een keertje moet dat kunnen.

Zo, onze vrienden ingeladen nu zijn ze nog droog en proper. Netjes opgeruimd al, gaan afrekenen morgen rijden we weer een stukje verder.  Ook nog de spiegels binnen even gesimoniseerd en de keukentafel alle krasjes zijn weg.

23-10-2018 Geesteren.

Opstaan, we gaan. Is niet zover van hier maar met een tussenstop aan de winkel zijn we mooi op tijd daar. We rijden naar de camperplaats Het Witteven in Geesteren:  ja het ligt nog in de provincie Overijssel bestaat er ook eentje in Gelderland. Aangekomen op de camperplaats. Er waaide een guur windje. Irma kwam ons groeten. Heel mooi verzorgde plaats zo te zien. We staan niet alleen. Alles op zijn plaats gezet. En eten op de tafel. Daarna even platte rust. Wandelingetje buiten gedaan overal staan en leuke dingetjes.

24-10-2018 Geesteren.

Goedemorgen meelezers. Een lekker ontbijtje, koffie vers van de pers. Ja zo op de oude manier gezet. Is toch lekkerder dan die van een koffiezetapparaat. Vandaag gaan we als het weer het toelaat met onze vrienden naar Almelo. Maar dat was het niet even, dan maar even te voet maar is mijn dagje niet de benen willen niet mee dus terug na 1 km. De moeite. Paar uurtjes later dan toch de vélo regenradar zag er goed uit. Maar ook dat viel dik tegen regen en nog eens regen zelfs met het regenpak aan was het niet meer fijn. Géén foto's want zo 2 verzopen katten dat is ook géén gezicht. Terug alles uit om te drogen, en de douche onder. Dat deed deugd.

25-10-2018 Geesteren.

Goedemorgen allemaal, vandaag 2 de poging naar Almelo. Onze vrienden klaargezet en weg zijn we. Een ritje tussen vele landschappen en vergezichten. Ook een stukje langs het kanaal. Het centrum is niet echt fijn, ligt helemaal verdeeld aan verschillende kanten echt zoeken als je iets nodig zou hebben. Maar het voornaamste we zijn droog en veilig terug thuis gekomen aan Uize Maxx.

Het belooft morgen vies weer te worden. Dan gaan we rijden. We zijn gaan afrekenen en zeggen dat ze bedankt zijn voor alles.

Geesteren 26-10-2018.

We gaan naar de Camperplaats Eikenhof in Reutum. Daar waren we maar eventjes. We mochten proberen maar de auto's reden door de camper daar leek het op, was echt niet doenbaar voor mij zoveel lawaai van de weg. Dan verder gereden naar Camperplaats Eulerhook Hengelo, erger kan niet dachten we, ze hebben daar een wal gemaakt van 100 meter breed en zeker 6 meter hoog. Wat ze niet vertellen is, dat de autosnelweg erachter loopt. Je ziet hem niet maar je hoort hem heel erg goed! Gewoon niet geprobeerd zo vertrokken want een mevrouw zei tegen me niet doen als jij goed hoort. Op naar de volgende 3 de keer goede keer?

Ja hoor, wat een luxe die rust zalig. We staan nu op de camperplaats De Nijenhaar in Beuningen. En vergezichten zo mooi. Kijk zelf maar. Beuningen is een klein dorp in de gemeente Losser in de Nederlandse provincie Overijssel. Het is gelegen aan het riviertje de Dinkel, in overwegend agrarisch gebied, ruim een kilometer ten zuiden van Denekamp.  We reden de oprit op en er lag een grote zwarte bouvier, maar zo mak, dachten wij. Theo de eigenaar kwam ons de uitleg geven. We vroegen of de hond kwaad deed neen zei hij, hij is ziek. Verdomme hij kwam in onze buurt liggen, keek en jankte een beetje ik deed de deur open en zei rustig maar, hij hief zijn hoofd nog even op, even later was hij dood. Verschrikkelijk om dat te zien. Theo en zijn vrouw hebben hem samen weggedragen, ik liet zelf traantjes binnen. Zo een raar gevoel als dat was.

Gisterenavond klop, klop op de deur, stond er een dochter des huize met 2 verse eitjes aan de deur. Zo lief van hun. En er kwam een Landrover opgereden, speciale uitvoering we dachten een man alleen, neen met zijn 3 kwamen ze eruit. Heel apart. We zijn even gaan buurten in het buurthuisje de kachel was aan. Ze waren al overal geweest zelfs in Albanië. Chapeau ik schat de dochter rond de 14 jaar.

Beuningen 27-10-2018.

Goedemorgen vandaag gaan we proberen te fietsen naar Oldenzaal is een stad en tevens een gemeente in Twente. We hebben geluk het is prachtig weer. Echt wat een natuur, wel een glooiend landschap. Lijkt wel de Ardennen gelukkig niet zo hoog. Goed om de spieren te trainen. Lang leven de trapondersteuning voor mij. Vandaag voor mijn vriendin een cadeautje gekocht. Waterdichte fietstassen, wil niet meer weten dat heel de handel nat is. Ze zijn echt mooi. Zie dat gras net een biljarttafel zo gelijkmatig en neen het is géén golfterrein.

Kapelletjes zie je hier ook overal staan. Ook met mooie teksten erbij. Oooja dan heb je onze witte brave nonnen. Of de tekst klopt durf ik me niet over uitspreken hahahaha.

We zijn terug naar huis gereden via Denekamp. Ook hele mooie fietspaden door de natuur.

Moe maar voldaan terug aan Uize Maxx. Nog een fijne rustige avond.

Beuningen 28-10-2018.

Goedemorgen, ja het geklooi van de klokken weer dat ze er nu eens eindelijk mee stoppen en het winteruur willen aanhouden, zou voor heel vele mensen beter zijn. Hier ziet het er zo uit buiten mooi hé nu net 0°, het heeft gevroren de boerderij waarachter wij staan met nog een 5 tal camperaars de meeste ja Nederlanders en met ons erbij 2 Belgen. Iedereen slaapt nog het is toch al 8 uur. Wij gaan later de vélo op. Is een beetje te koud voor ons ventje. Ja hoor! Is géén grapje.

Namiddag de fiets op. Zijn er al velen vertrokken straks de hof voor ons alleen. We fietsen rond Beuningen, Denekamp van de andere kant dan gisteren. Een heel stuk langs het kanaal. Prachtig wel frisjes. We staan stil bij het Schuivenhuisje. Het Schuivenhuisje is een stuw dat het kanaal Almelo-Nordhorn voedt met water van het riviertje de Dinkel. Het ligt bij Harseveld, het heeft de status van rijksmonument. Maar verloor zijn functie nu het kanaal niet meer gebruikt wordt.

Verder met onze vélo door puur de natuur. Wel met af en toe smalle zandpaadjes. Voor mij niet zo makkelijk maar het is gelukt.

Even rustpauze, mails lezen maar oooooooooooooo de Wifi is weg. Dan maar even op 4G,  gaan zeggen tegen Theo. Vanmorgen helemaal niets meer.  Dan maar inpakken en wegwezen het weer is er niet naar om te gaan fietsen. Even opzoeken naar waar we kunnen. We rijden naar:

29-10-2018.

Camperpark Skop'nboer Erve Benneker Overdinkel. Bevind zich ook nog in Overijssel. Overdinkel is een dorp in het uiterste oosten van de streek Twente, onmiddellijk aan de grens met Duitsland. Het valt onder de gemeente Losser en ligt aan de rivier de Dinkel. Even opbellen of er nog plaats is. Ja hoor zegt Jan kom maar rijden er een deel weg vandaag.

Zo gezegd zo gedaan, maar even langs de winkel gaan. En ook de LPG bijtanken zo kunnen we weer goed warm stoken. Inderdaad een bijna lege plek. Wat een rust hier en alles zo mooi verzorgd. We kregen meteen in een verwarmde ruimte verse koffie en kennismaking. Nog nergens zo toegekomen. Onze broodjes opgegeten en de fietsen kunnen hier onder de stalling wat wij wel fijn vinden. Een klein ritje gedaan naar het dorp. Er is van alles te krijgen, Aldi, Plus, met tegen de Duitse grens aan een hele grote apotheekwinkel Benu nog nooit gezien.  De rest van de namiddag rustig doorgebracht. En warm gegeten. Tot morgen.

Overdinkel 30-10-2018.

Goedemorgen vandaag wordt het hier een hele slechte dag. Dus dachten we even tussen de buien door naar de bakker. Maar dat was mis gegrepen, we missen een straat en we zitten in Duitsland. Dan zegt Douglas, Josette we flirten met de grens mooi niet zei ik. En bij leven en welzijn hebben we ipv 2 km,  18.50 km gefietst en we moesten nog doorrijden naar de bakker. Maar al bij al hebben we onze voormiddag oefening gedaan, en droog aan Uize Maxx aangekomen.

Ze zijn hier in de buurt overal aan het werken aan de glasvezel dus af en toe is hij wat trager en moet Jan even resetten. Maar dat komt nadien de de zaak ten goede hé voor alle freaken van internet.

Overdinkel 31-10-2018.

Goedemorgen, van al de regen die overdag zou vallen gisteren is er weinig van te zien geweest. Maar vannacht wind, regen ongelooflijk je zou er schrik in krijgen. Vandaag gaan we met onze vrienden echt de grens over. Naar de stad Gronau.  Gronau is een Duitse stad en gemeente in Noordrijn-Westfalen en telt 46.265 inwoners. De stad ligt aan de grens met Nederland. Heel mooi om ernaar toe te fietsen, degene die goed kan wandelen heeft een mooi stadje. Hier beneden een open kapel met een grote open ruimte wordt gebruikt als open podium hier in Overdinkel rond de kapel een heel groot park waar de kruisweg uitgebeeld is. Een heel stuk langs de Dinkel gefietst.

Bij het terugkomen stond de koffie weer klaar. Wat een luxe heerlijk buiten gezeten met een koppel uit Engeland die waren naar Noorwegen geweest. Namiddag nog een klein tochtje naar Losser gedaan. Mooi tussen de natuur langs de Dinkel maar die staat bijna droog vandaar dat beeld normaal loopt die over en moesten ze de mensen redden bij wijze van spreken.

Oppassen vanavond is het Halloween dus deze heks gaat het eten klaarmaken. Geniet ervan.

Overdinkel 01-11-2018.

Goedemorgen, vandaag nog een fietsritje gepland in de voormiddag, want namiddag zou er regen vallen en willen we niet in fietsen. Misschien dat we morgen vertrekken naar Gelderland. Ons fietspad op een gegeven moment afgesloten, zonder verdere uitleg, géén bordjes dus op goed geluk verder zoeken. Even aan een vroege wandelaar de weg gevraagd en alles is weer goed gekomen. Terug op het rechte pad.

We fietsen door Erve Kraesgenberg in Losser is een uniek cultuurpark met belangrijke historische waarde. Het erf omvat zeven, in authentieke stijl en met oorspronkelijke materialen en technieken opgetrokken, gebouwen en herbergt daarnaast bovendien een rosarium annex beeldentuin en een kruidentuin. Daarna terug naar Uize Maxx, maar rarara waar is het fietspad naartoe? Onder de vallende bladeren. Wel opletten maar heel mooi door de bos.

Ojaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het cadeautje voor mijn vriendin zou ik nog laten zien, de waterdichte fietstassen, ze vallen heel goed  mee. En ruimte heel veel. Namiddag heel veel Duitsers hier toegekomen, en een koppeltje Belgen die zien wij niet veel als we onderweg zijn. Een leuke babbel gedaan en een beetje gaan poetsen moet ook gebeuren.

Overdinkel 02-11-2018.

Goedemorgen, ja we gaan weer een stukje naar beneden afzakken. Naar Zutphen. Zutphen is een stad in de Nederlandse provincie Gelderland, gelegen aan de rivier de IJssel. We rijden naar  de camperplaats: De Heicohoeve. Mooi op tijd daar, leek wel een invasie van Belgen. Stonden al 3 Belgische mobilhome's we kregen de nodige uitleg van Davina. Ze zijn nog niet zolang bezig met hun plekje. Jonge plantjes overal die nog stevig moeten groeien. De sanitaire ruimte is bijna klaar. Ziet er goed uit. Achter ons hebben ze vakantiehuisjes staan die je huren kan. Leuk in elkaar gezet.

Maar wat een tegenvaller, de huisjes werden bezet ja, ook door Belgen. Maar met weinig manieren. Plassen tegen de gevel van de huisjes, het internet viel telkens uit in de campers, de eigenaar verstond er niets van nooit meegemaakt. Dus wij ook géén wifi. Dan maar even via 4G.

Zutphen 03-11-2018.

Goedemorgen nog géén wifi. Ontbijt achter de kiezen, het had goed gevroren amai alles mooi wit. We zijn te voet broodjes gaan halen, we gaan later fietsen is het niet zo koud.  De buren waren ook ontevreden géén wifi, de baas had het nog eens geprobeerd maar zijn bundels waren zo op.  Ze hebben hier ook een gevangenis. We zien ze liggen vanaf de camperplaats. De Penitentiaire Inrichting (PI) Achterhoek, ook wel bekend als Ooyerhoek, is gevestigd in Zutphen. PI Achterhoek heeft plek voor 204 gedetineerden en zowel de bestemming van gevangenis als Huis van Bewaring.

Wat bleek toen hij kijken ging in de huisjes, de kinderen waren online aan het gamen en de ouderen netflix aan het streamen ja dat kan niet natuurlijk. Dat kan niemand betalen. Maar wij zijn ook de klos, géén krantje lezen enz. Dan mijn website maar in het klad neerpennen.

We hebben een rondje Zutphen gefietst een hele leuke stad, die graag wandelt en winkelt moet er zeker eens naartoe. De moeite waard. Bij het terugkomen, waren ze nog steeds aan de wifi aan het klooien. Wij hebben besloten morgenvroeg te vertrekken. Niet zover van hier. Kunnen we nog naar Zutphen fietsen en even blijven en rondkijken.

De IJssel staat heel laag, beneden hier kan je zelf met de sluisjes spelen en je mag raden dat heeft Douglas dan ook gedaan. Eddy als je dit leest, dat zijn de sluizen hier beneden indrukwekkend was het!

Zutphen 04-11-2018.

Goedemorgen weer alles netjes wit buiten mooi om zien. Opgeruimd, den Eddy goedendag gezegd en zijn madam Lena. We zijn ermee weg. Richting Almen. Naar Camperplaats de Nieuwe Aanleg in Almen. Wauwie heel mooi, aan het water. De Nieuwe Aanleg is praktisch gelegen in de driehoek Deventer - Zutphen - Lochem aan het Twentekanaal.

Mopje van de dag!!!! Douglas gaat naar buiten, zegt de buur goedemorgen goed geslapen? Euh wij zijn net toegekomen mijnheer. Neen hoor jullie stonden hier gisteren ook toch? Neen hoor mijnheer. Oooooooooooo en ik zei tegen mijn vrouw die is veel afgevallen vannacht! Wij schieten in een bult, de andere MH aan de andere zijde van ons waren ook Belgen, hun kijken oei dat is die van gisteren, dus jullie zijn echt nieuw in de andere MH waren struise mensen zagen we nadien.  We hebben er echt hartelijk mee gelachen.

Na het eten, de fietsen op en een tochtje gedaan door de bossen van Almen en een stukje Lochem. Het weer was prachtig zelfs warm voor mij in de zon. Gelukkig veel schaduw en bossen.

Ik hoef vandaag niet te koken, amai wat een luxe. Hier is een restaurant bij de camperplaats. Dus Douglas is frieten gaan afhalen ze waren nog lekker ook. Nu rustavondje. Tot morgen.

Almen 05-11-2018.

We zijn gaan fietsen maar zeer vermoeiend voor mij. Door de bossen smalle paadjes in zand. Niet zo goed voor mij, stikkapot teruggekomen.

Maar daar is nu rusten goed voor. Hier is het een druk bevaren kanaal, vele verschillende boten varen op en neer. Alsook nog plezier jachten. Het zicht vanuit Uize Maxx.

Verder géén foto's vandaag ook een luierdag. Morgen rijden we weer een stukje naar beneden. En wel naar Kampeerboerderij De Heikant in Berkel- Enschot. Eerst even gemaild of er nog een plekje is en wifi ja hoor alles is er, we willen een vriend in Tilburg goedendag gaan zeggen en dat was dichtbij. Berkel-Enschot is een dorp in de Nederlandse provincie Noord-Brabant. Van 1811 tot 1996 was het een zelfstandige gemeente, vanaf 1997 is het onderdeel van de gemeente Tilburg. Wat waren we daar snel weg zeg! 2 Oudjes heb er niks tegen maar niet me iets wijsmaken, die man hoorde het in Keulen donderen, Wifi helemaal niet ik dacht die maakt een grapje maar niet! Hij zijn vrouw naar de voeten gegeven dat ze gemaild had dat er wel was. Dus verder gereden.

Naar Molenschot camperplaats de Trekvogel. Hartelijk ontvangen geworden door Lutske, ze is van Friese afkomst.  Ziet er mooi en rustig uit. Maar dat was ook bedrog. Achter de bomen in het veld is er een hele drukke baan en vliegbasis.

En daarna met de fiets naar 't Buitenbeentje in Tilburg. Een hele leuke babbel gehad met ons Nederlands vriendje Arie een Belgisch frietje gegeten ze waren lekker. Kan niet anders met de naam van ons favoriete eethuis.

En terug met de fiets de avond is erin gevallen. Dus goed opletten op de vreemde wegen. We zijn toch veilig aan Uize Maxx aangekomen. Maar toen, lawaai van auto's, camions, helikopters hoe kunnen mensen nu schrijven dat het rustig is, die zijn ofwel allemaal dronken in de avonduren of  zijn ze potdoof!

Molenschot 07-11-2018.

Geen goedemorgen, pffffffffffffff echt veel lawaai zelfs Douglas heeft onrustig geslapen, Lutske zelf, gaf het ook toe vanmorgen als de wind fout zit heb je lawaai + 2 tot 3 avonden nachtvluchten. De rest is prima hier. Maar we gaan toch de wielen eronder zetten. En verder kijken. Naar Riel. Niet zover van hier. Riel is een dorp in de gemeente Goirle, ten zuiden van Tilburg, in de Nederlandse provincie Noord-Brabant kunnen we toch nog rond Tilburg fietsen.

Camperplaats de Regte Heijden. Een echt boerenerf. Met wel 200 koeien, die allemaal lopen waar ze willen jonge kalfjes alles erop en eraan, zelfs de koevlaaien. Waar wij staan lopen ze niet maar we zien ze heel de dag. Met een weids uitzicht. Hier is het dus echt rustig dat is waar wij van houden.

Er is alles wat een camperaar nodig heeft behalve wifi. Zelfs wc en douche maar wij gaan er géén gebruik van maken ligt in de melkstal. Nu dus de tijd om onze 4 G uit te proberen die we bij onze nieuwe provider gekregen hebben. We zijn allez, de deze is in de vroege morgen graag aan het lezen en mijn website bijwerken enz. Namiddag is  er regen gevallen. Maar eigenlijk stoort het niet je ziet hier van alles. En mijn lijf was echt toe aan een rustdag.

Riel 08-11-2018.

Goedemorgen amai wat een zalige nacht. Hier slaap je echt zalig alleen de koe die haar jong kwijt was hebben we eventjes gehoord. Onze vrienden uitgehaald en ermee op pad. Het is zo mooi buiten. We fietsen door de Regte Heide. De Regte Heide is een heidegebied van 250 hectare in de gemeente Goirle. Het ligt ten zuiden van Tilburg in de provincie Noord-Brabant tegen grens met België. En dan via het Bels lijntje terug naar Uize Maxx. Natuur genoeg te  zien hier. De stieren waren in actie vandaag hier voor ons ogen op de weide zal aan het warme weer liggen zeker?

Aangekomen op de boerderij, even haar winkeltje binnen gelopen. Verse melk, honing en heerlijk filet pure gekocht. Zal smullen worden. De yoghurt enz maakt ze allemaal zelf, waar zie je dat nog?

Riel 09-11-2018.

Goedemorgen iedereen. Weer een heerlijke nacht achter de rug. Stiller dan hier, dat kan nergens meer volgens ons. We staan hier helemaal alleen, nog nooit meegemaakt. Vandaag nog een fietstochtje en dan zakken we morgen weer een statie dichter naar huis. Niet graag maar aan alle moois komt ooit een einde. Bij het ontwaken de 2 de foto een uurtje later.

Door smalle paadjes en plots fietspad onderbroken en afgezet. Géén doorkomen aan. Dan maar door de bosjes ook mooi zo in de vroege morgen.

Namiddag een beetje poetsen en opruimen. Is nog een camper aangekomen maar was al bijna donker. Onszelf ook een wasbeurt gegeven in Uize Maxx en bijna klaar om morgenvroeg af te reizen naar:

10-11-2018. Camperplaats Leenderstrijp in Leende.

De bedoeling was om een paar dagen nog te blijven maar met dit weer en zo kort bij de deur rijden we morgen naar huis. Ook de nevengeluiden van de doorlopende baan zijn heel goed hoorbaar. De eigenaar is een babbeltjes komen doen ze zijn pas begonnen dit jaar een jong koppel met 4 kleine kindjes, alles mooi verzorgd. Om het hoekje was er ook nog plaats hadden we niet gezien daar zou het minder gehorig zijn misschien voor de volgende keer. Het is goed geweest. Namiddag een kleine wandeling gemaakt. Daarna kunnen we weer gaan beginnen plannen voor ons volgende tripje.

11-11-2018. Leende.

Op naar huis. Veilig en wel thuis aangekomen. Nu is het wasmachine draaien laten en zorgen dat alles weer terug in Uize Maxx geraakt.