We zijn vertrokken op 03/07/2017 richting Friesland. Waar het voor mij een aantal graden lager is dan in ons stadje. De weg er naartoe was een toffe rit. Veel nieuwe ervaringen opgedaan. Jaren geleden dat we zover van de deur waren. We hebben veel gelachen onderweg en we voelden ons heel goed! De brug ging naar omhoog onze eerste stop.

Aangekomen in Workum op de camperplaats van Familie Abma. Hebben we hem netjes geplaatst dachten we, alles scheef vanbinnen hahahaha. Maar wij als leek hadden dat niet meteen door. Ja, in bed was dat wel voelbaar.

Dus bij het opstaan zijn we op een ander plekje gaan staan, waar het beter regelbaar was voor ons. En waar ik voor mij persoonlijk heel veel schaduw had. Dit word een beginnelingen cursus. Fietsen uit de garage halen. Afsluiten van Uize Maxx. Nadien een kleine fietstocht te hebben gedaan naar Workum centrum een beetje rondgekeken, tijd voor een lekker wijntje. Fietsritje terug en dan onze beddenbak in!

Hindeloopen 04-07-2017.

Eerst een heerlijk ontbijt.  Géén wifi maar dat wisten we op voorhand.  Mis het wel. Mijn nieuwe EZ Hotspot Extender v4 doet niets. Nada, die is snel kapot. Kijken wat we daarmee moeten aanvangen? Om 7.00 uur de vélo op heerlijk zo stil. We zijn naar Hindeloopen gefietst.  Overal water prachtig om zien zo vroeg en dan al die boten.

Onderweg gestopt bij de bakker voor heerlijke verse broodjes. Nu eventjes languit ja, middagrust hoort er ook bij. Onverwacht bezoek gekregen van een dame met haar ventje die ik alleen kende via het internet. Was heel gezellig.  Avondeten tijd om even te kokkerellen, lekker gegeten en nog fijn buiten gezeten.

Makkum op de vélo 05-07-2017.

Op tijd vertrokken, nog mooi bewolkt voor mij de temperatuur heerlijk fris. Fijn fietsen door de velden, je ziet hier heel veel schapen, koeien en vele reigers.

Een klein straatje in het centrum van Makkum.

Even gaan winkelen bij de Jumbo. Voor lekker dingen. Tegen etenstijd terug aan Uize Maxx. Heerlijk onze barbecue voor de eerste keer in gebruik genomen. Awel dat werkte prima. Het is een Cadac Safari Chef 2 LP. Nadien nog een Belgje op bezoek gehad van Antwerpen die woont vast in zijn mobilehuisje. Douglas heeft het sanitaire gedeelte onderhanden genomen, zelfs dat is prima meegevallen.

Workum op 06-07-2017.

Ja, na een goede nachtrust, en een ontbijtje zijn we weer vertrokken met de vélo maar nu via een omweg naar Workum centrum.  Heel klein stadje dat behoort tot de 11 steden- Leeuwarden- Sneek- IJlst- Sloten- Stavoren- Hindeloopen- Workum- Bolsward- Harlingen- Franeker- Dokkum die erbij horen met de 11 stedentocht.

Moet een toffe belevenis zijn in de winter, want achter Uize Maxx liggen de vaarten waarop geschaatst wordt als het  goed gevroren heeft. Nu varen de roei- motor en zeilbootjes er voorbij.  In het centrum het museum van:

Weer onze Cadac aangestoken, heerlijk verse roze zalm erop met een frisse salade komkommer gemarineerd in olie met azijn en gebakken aardappelen.  Nadien nog een heerlijk dessert, Griekse Yoghurt met rode en blauwe bessen. Een tijdje daarna een duik in onze pyjama.

Workum op 07-7-2017.

Hmmm, onweders gehad vannacht en een frisse regenbui.  De zon staat al hoog vandaag.  Dus rustdag voor mij. In de schaduw een mooi plekje en een klein windje vandaag.  Douglas is er alleen op uit met de fiets.  Zo rustig is het hier.

Ik schrijf intussen wat dingen op.  En heb internet gevonden, een hotspotje gemaakt met de smartphone naar de tablet of laptop. Wel opletten dat we de mobile data niet overschrijden.  En eens navragen hoe het wel kan om meer data te verkrijgen in ons abonnement in het buitenland.

Bolsward op 08-07-2017.

Na het ontbijt de fiets op richting Bolsward.  Een heel leuk stadje met verschillende winkels. De moeite om eens  doorheen te fietsen.

We zijn voor de eerste keer nat geworden,  ja, onze fietsen hé en gelukkig voor onszelf hadden we een regenpakje bij. Even naar de grote Jumbo geweest. Onze lekkernijen waren bijna op.  Onderweg kwamen we deze dame tegen.

Bij terugkomst hadden we buren erbij gekregen.  Even kennis gemaakt en ieder terug naar zijn thuis. Bij Uize Maxx alles uitgepakt en de barbecue uitgehaald. Genoten van onze lekker maaltijd. Met de bodywarmer aan, zo frisjes is het hier.   Nog wat documentatie gelezen en naar ons nest.

Thuis in Uize Maxx 09-07-2017.

Water opzetten voor een heerlijke tas koffie en het warm water aanzetten om te kunnen douchen. Eerste foutmelding op het gaspaneel van onze Truma. Snel gevonden, ik had het raam boven de uitlaat van de Truma opengezet, knap dat zoiets kan. Weer iets bijgeleerd. Vandaag lekker geluierd aan Uize Maxx. De vlinders doen het goed hier altijd tegen de achterkant van Uize Maxx en op de pet van Douglas.

Gekaart en gewonnen. Na het eten buiten blijven hangen. Wat gekeuveld met de buren.

Heeg en Oudega 10-07-2017.

Heel vroeg vertrokken voor ons ritje vandaag.  Heerlijk op de fiets, met het overzetbootje naar de overkant.

Naast het Gaastmeer.  Heel mooi tochtje over de dijk zo 'n 5 km en meer denk ik en oneindig groen en water.

Via Workum centrum terug naar huis met de boodschappen die we gedaan hebben in het centrum. Eten gemaakt en dat heeft goed gesmaakt.  Pyjama aan en even lekker keuvelen.

Sneek en IJst 11-07-2017.

Na het ontbijt op de fiets, mijn weertje. Licht windje en géén zon. Een prachtig fietspad door de natuur.  Op naar Sneek,  een klein stadje met veel winkeltjes.  Even rust genomen en een heerlijk broodje gegeten.

Want wij eten s' avonds warm. Via IJlst terug naar huis.  Een straat hier, noemen ze ook een stadje.

Ons fietskleren uit gedaan, ons gewassen en omgekleed.  Terug de fiets op, te voet te ver voor mij. Beetje door het stadje Workum gewandeld en daarna iets gaan eten. Fris wijntje erbij en terug naar Uize Maxx.  Echt een hele leuke Mobilhome. Het valt meer dan 100% mee.

Bree 12-07-2017.

Vandaag met spijt in het hart terug naar Bree.  Eerst alles netjes opruimen, het sanitaire gedeelte is voor Douglas.Afscheid nemen van de boer en boerin Rudie en Niesje.  En dan op tijd de neus van Uize Maxx richting Bree. Aankomst 14.00 uur.  Veilig en wel thuis.