Na een tijdje aan huis te zijn geweest, zijn we weer op pad. Deze rit gaat naar Zeeland en wel in  Zierikzee het is een stad in de gemeente Schouwen-Duiveland. Ook daar zijn we nog nooit geweest. Allen zeggen dat het er heel mooi is. Dus gaan we ook kijken of het allemaal waar is.

We rijden naar de Camperplaats de Zandweg

08-11-2017.

Mooi op tijd Uize Maxx opgestart. We hebben een goede rit gehad. Een klein beetje file maar dat stoorde niet. Aangekomen op de camperplaats, stond er maar een mobilhome, die was echt grote poets aan het doen. Alles lag buiten op het beton. Zakken vol amai. Voor de rest was er niemand. Alles geïnstalleerd en daarna een wandeling gedaan naar ja echt wel een heel leuk stadje met kleine straatjes.

Aan de voet van de Sint Lievensmonstertoren staat op het gazon een prachtig roestvrijstalen kunstwerk wat de naam 'Eb en Vloed' meekreeg.  Piet Slegers, geboren in Mierlo op 13 juli 1923 en overleden in Velp op 18 juni 2016, was een Nederlands beeldhouwer en omgevingskunstenaar.  Zijn kunstwerk is een cadeau aan de gemeente Schouwen-Duiveland.

09-11-2017.

Vandaag op weg naar de Zeelandbrug. De Zeelandbrug verbindt sinds 15 december 1965 Schouwen-Duiveland (Zierikzee) en Noord-Beveland en is ruim vijf kilometer lang. De Zeelandbrug kwam in de plaats van de veerverbinding Zierikzee- Kats.

Lekker warm aangekleed en de vélo op.  Amai de mensen die daaraan gewerkt hebben, die hebben afgezien, zeker bij  sterke wind. Nu zijn ze ook bezig met onderhoudswerken te doen.

Namiddag nog eens terug gaan fietsen, maar tussen de velden en zo over de dijk terug. Het weer hadden we geluk mee, frisjes en niet teveel wind. Net op tijd terug voor een miezerige bui. De schelpen liggen tot op het fietspad, nooit gezien!

Wel heel mooi om langs te fietsen. Puur natuur heerlijke zeelucht en ja ook de mossenbanken waren te zien.

10-11-2017.

Vandaag hele hevige wind. Dus word er niet gefietst. Dan maar een wandeling gaan proberen te doen. We zijn via een andere weg naar het centrum gewandeld. Via de Nobelpoort, een stadspoort uit de 14 de eeuw.

Richting kleine straatjes kan je de schildjes volgen die verwerkt zijn in het straatbeeld . Leuke gevels krijg je hier te zien, en de poes zag dat het goed was.

Je vind hier ook heel veel kleine restaurantjes in het straatbeeld, zelfs reclame over de mosselen via Neeltje Jans.

Terug naar Uize Maxx, want de inwendige mens roept!  Morgenvroeg gaan we vertrekken, vroeger dan voorzien. De rolgeluiden van de baan achter de camperplaats maken veel geluid in de nachtelijke uren zal door de koude komen zeker dat ze veel beter hoorbaar zijn.

11-11-2017.

Op een mooie tijd weggereden, richting Stampersgat. Stampersgat is vooral bekend als de plaats waar de suikerfabriek "Dinteloord" gevestigd is.

Op de Camperplaats Stampersgat aangekomen. Waar het een stuk rustiger is tot nu toe en met een mooi uitzicht over de velden.

Even de moeite genomen om eens rond te neuzen. Alles is hier goed voorzien, zelfs voor de hennen en de hanen. Heel mooie sanitaire voorzieningen wat voor ons niet zo belangrijk is, wel een mooie fietsenstalling dat is voor ons wel goed.

Een kleine dierentuin, met kippen, schapen, enz. Er wordt hier heel veel met hout gedaan er is een zagerij in de buurt.

Een zicht in de recreatie ruimte met als je wil de kachel aan, tv enz.

We werden verwelkomt in het dorp door: De originele Meekrapsteker aan het J.F. Vlekkeplein. Het symbool van de carnaval hij is gestolen geweest in maart 2017.

12-11-2017.

Een stevige wandeling gedaan in de voormiddag, naar een naburig gelegen dorpje Oud Gastel. Waar de goede herder ons verwelkomt.

Vanuit de verte in de velden zien we Uize Maxx staan.

Namiddag echt vies weer hagel, regen wind alles,  wel mooi om vanuit Uize Maxx dan de weersverschillen te zien over de velden.

13-11-2017

Goedemorgen, de zon staat aan de hemel, even te voet naar de bakker voor verse broodjes,  die is er hier wel eentje in het dorpje met daarin een kleine spar zoals wij dat zouden noemen.  Kijken of we vanmiddag na het eten de fietsen kunnen uithalen. Ook hebben ze een kleine dierentuin. Ook heel mooi verzorgd.

14-11-2017.

Eerst de bestelde broodjes bij de bakker opgehaald.  We hebben de pech dat het suikerbieten seizoen begonnen is zeiden ze daar dus heel de nacht geluid naast je bed geen plezant gevoel. Dus hebben we na het ontbijt alles ingepakt en de benen genomen.  We rijden richting Kessel in Nederlands Limburg. Zo geraakt een mens ook nog eens ergens hé. Mooie camperplaats nu nog afwachten wat het vannacht hier doen gaat.

Camperplaats Kessel.

Een wandeling gaan doen zitten 1 km van het dorpje wel heel mooi. Je kan langs de Maas fietsen of wandelen. Kasteel de Keverberg een van de oudste van Nederland ligt er ook aan de rand van de Maas.

Aan de Maas kwamen we een Oud-strijder (piloot geweest) tegen. Die man kon vertellen. Is hier blijven wonen en vond dat de  Belgen op Nr 1 stonden qua vriendelijkheid.

Nu afwachten wat de nacht hier brengt met de uitspraken rustige ligging enz ..........................

15-11-2017.

Na een slapeloze nacht zelfs Douglas zonder zijn oortjes was er niet goed van, dus weg hier.  We worden nog echte trekkers, even kijken naar waar. Maar eerst in dit dorp de koelkast gaan bijvullen, dan vallen we al zeker niet zonder eten en drinken, wat zouden we zonder zijn?

De rit gaat naar Montfort een stadje in Midden Limburg. Het is een van de zes kernen van de gemeente Roerdalen. Op naar: Camping 'Biej de Vogel'

Amai wat een prachtige natuur en ja eindelijk de rust gevonden. Alles op de plaats gezet en de wandelschoenen aangetrokken een eerste kennismaking met het kleine stadje.

De eigenaar hier heeft een café- restaurantje in het centrum we kwamen hem tegen tijdens onze wandeling en noemt John.  Broen Café & Eetcafé "Biej De Vogel" ligt op de markt.  Zo nu terug naar Uize Maxx genoeg frisse lucht opgesnoven. Na het eten visite van de madam, Carla.

16-11-2017.

Goedemorgen, we hebben beiden heerlijk geslapen. We gaan de fietsen uithalen en een poging wagen. Koud is het niet echt, als het maar droog blijft.  Een hele toer gefietst tussen de weilanden en de velden.  Deze lucht maakt me wel heel moe. Namiddag lui geweest en lekkere Limburgse kersenvlaai gegeten.

17-11-2017.

Heerlijk weertje vandaag, de vélo op rondje Roermond.  In het centrum genoten van een lekkere koffie met een broodje erbij.  Een stukje langs de maas en zo terug naar Uize Maxx.

Meteen in het dorp gaan afrekenen, dan kunnen we morgenvroeg vertrekken wanneer we er zin in hebben.

18-11-2017.

Goedemorgen, ja we gaan weer een ritje verder. We gaan de grens over naar Duitsland.

Camperplaats Waldfeucht

Het ligt ongeveer 5 km van Heinsberg . Kijken hoe we dat gaan ervaren. Is een ander systeem qua stroom.

Wat een dikke tegenvaller, er stonden Britten het vuil lag overal, lege flessen.  Nog te vies om uit te stappen en er een foto van te maken. Verdere zoektocht, ook niet meegevallen, veel slijk en tractors langs je deur op en af ze kunnen het mooi voorstellen allemaal en op foto mooier laten lijken, jammer. Opnieuw kijken, we zijn nu beland in Neer.

Camperplaats WSV Hansum.

Mooi aan de Maas wat een heerlijk uitzicht. Een goede wandeling gedaan met een frisse bries, dan de inwendige mens versterkt en daarna genoten van de rust.

19-11-2017.

Het belooft een mooie dag te worden hier.  Met de bus een belevenis op zijn eigen, nog nooit gedaan. Op naar .......

Heerlijk rustig op zondag een fijne wandeling gedaan in en rond het centrum. Ook even naar de Outlet gewandeld. Bij het terugkeren kwamen we de echte Sint en Piet aan Uize Maxx tegen. Ze gingen de brave kinderen verwennen.

Leuk om te zien dat het nog echte zwarte pieten zijn.

20-11-2017.

Een kleine wandeling gedaan tussen de buien door. Kijken naar onze overburen.

Na het eten viel het internet uit, niemand van de verantwoordelijke reageerde op de telefoon. Leuk is anders.

21-11-2017.

Vanmorgen naar de bakker. En afwachten of er iemand zich kwam melden, neen dus. Dan maar vertrokken. Als ze zich geen moeite kunnen doen om even te reageren, maar wel het geld ophalen in de avonduren neen dank je.  Een hele dag zonder Wifi met dit weer en wel betalen die vlieger gaat niet op.

We rijden naar Meijel. Leuk dorpje en stoppen aan:

Camperplaats Nieuwe Hof.

We worden onmiddellijk welkom geheten. Midden in het bos.  Spijtig dat we morgen naar huis moeten. Hier komen we zeker terug. Winkels op een wandelafstand.

22-11-2017.

Goedemorgen, we zijn startklaar om te vertrekken.  Afscheid genomen van de eigenares. Maar op de weg kwamen we echt een zot tegen die reed hard en week niet uit, terwijl wij al bijna op de zachte berm stonden en bijna stil,  reed hij onze spiegel van Uize Maxx.

Hij kwam wel terug maar dat is ook alles, hij wilde niet in overleg gaan, wij hebben onmiddellijk een foto van zijn nummerplaat gemaakt en de politie gebeld. Rijbewijs in 2 gescheurd zo gaf hij dat af, géén papieren van de auto was niet van hem. Dus 2 uur later dan voorzien thuis, nu maar hopen dat het snel gemaakt kan worden. En wij weer een reisje kunnen plannen.